;

Bijeenkomst Privacywetgeving in de zorg (volgeboekt)

31 mei 2018
Waardenburg
Aanmelden
ICT

Per 25 mei 2018 is de AVG van kracht. Deze wetgeving is van toepassing op en heeft grote gevolgen voor zorgorganisaties in Nederland.

De Autoriteit Persoonsgegevens (AP) heeft zelf een 10-stappenplan opgesteld dat beschrijft op welke onderdelen een zorginstelling stappen moet zetten om te voldoen aan de wetgeving.

Een aantal daarvan is relatief eenvoudig in te vullen maar dat geldt niet voor elke stap. De meldplicht datalekken vullen jullie sinds 1 januari 2016 al in. Echter, hoe voer je nou een DPIA (Data Protection Impact Assesment) uit? En wanneer heb je wel of niet een Verwerkersovereenkomst nodig? Aan de hand van voorbeelden uit de praktijk en passende oplossingen willen we gedurende dit interactieve ochtendprogramma de awareness over het onderwerp privacywetgeving verhogen,  jullie concrete handvatten voor je dagelijkse praktijk meegeven en jullie actuele kennis over dit onderwerp vergroten. We zoomen daarbij in op de lastigste stappen uit het 10-stappenplan.

Voor wie is deze bijeenkomst bedoeld?

Deze interactieve ochtend is met name interessant voor functionarissen in de zorgsector die bezig zijn met de implementatie van de AVG, privacy-verantwoordelijken/functionarissen met als aandachtsgebied privacywetgeving (staffunctionarissen, ICT-managers, informatiemanagers, huisjuristen, directie- en bestuurssecretarissen, FG’s, etc)

Het programma op hoofdlijnen

De inloop is vanaf 09.00 uur, het programma start om 09.30 uur.

  • 09.30 – 09.40 Welkom door Patrick van Lonkhuijzen
  • 09.40 – 10.10 'Introductie AVG en het 10-stappenplan' door Karen Siemers, legal consultant bij Privacy Management Partners en voorzitter van de Nederlandse KnowledgeNet groep van de IAPP (International Association of Privacy Professionals)
  • 10.10 – 10.50 'Rechten van betrokkenen en overzicht verwerkingen' door 
    Auke ten Hoeve, Functionaris voor de Gegevensbescherming en consultant bij Intrakoop
  • 10.50 – 11.10 Pauze
  • 11.10 – 11.40 'DPIA: resultaten en vervolgstappen binnen Humanitas DMH' door 
    Marika Roodzant, directeur finance & control Humanitas DMH 
  • 11.40 – 12.30 'Privacy by Design, Privacy by Default, Verwerkersovereenkomst en verzekeringen' door Auke ten Hoeve
  • 12.30 – 13.00 Gezamenlijke afsluiting met lunch

Nodig anderen uit voor dit evenement

Neem contact op

Meer weten over deze bijeenkomst?

Patrick van Lonkhuijzen
ICT-Adviseur
  • 06 55 72 12 81
;