Innovatie workshop

30 januari 2020
Eindhoven
Aanmelden
Groep mensen in overleg

De zorgsector is continu in beweging. Verandering is de enige constante. Hoe blijf je relevant en aantrekkelijk in de zorg, voor zowel cliënten, medewerkers en leveranciers? En hoe neem je collega’s en medewerkers mee in alle veranderingen?

Deze workshop is in samenwerking met Jan Holsappel (Moventium) ontwikkeld en wordt door Intrakoop speciaal voor haar leden georganiseerd. De deelnemers maken een praktisch begin met innovatie- en verandermanagement. Theorie gecombineerd met praktische brainstorms.

Er wordt afgesloten met het ‘ordenen’ van alle input en ideeën op 1 overzicht op volgorde van impact voor betreffende deelnemer (en haar/zijn organisatie).

Kortom, deze workshop is een concrete stap naar het organiseren van innovatie in jullie zorgorganisatie vanuit inspiratie en bewustwording.

De workshop is als volgt opgebouwd:

Theorie
• Verandering is continu, innovatie is essentieel
• Wat is innovatie eigenlijk? Welke vormen zijn er?
• De psychologie van verandering

Praktijk | break-outs
• Onder begeleiding brainstormen in kleinere groepen over alle (on)mogelijkheden binnen de zorg en je organisatie

Praktijk | plenair
• Input uit break-outs verzamelen, doorspreken, aanvullen en ordenen op impact voor de organisatie

Na afloop van de workshop heb je inzicht verkregen en ben je je bewust geworden over:
• de mogelijkheden om te innoveren
• concrete ideeën voor verandering, verbetering, vernieuwing die bottom-up zijn ontstaan
• verandermanagement: hoe bereik je maximaal effect?

Investering:
€149,- all-in excl. BTW per deelnemer. Inclusief koffie/thee/fris en versnaperingen. Daarnaast krijgen alle deelnemers na afloop het boekje “Innovatie, dat is toch alleen voor grote bedrijven?” van Jan Holsappel.

Maximaal aantal deelnemers: 20

Wij doen ons uiterste best zoveel mogelijk deelnemers van dezelfde expertise bij elkaar te brengen voor maximale ‘kruisbestuiving’.

Over Jan Holsappel: Jan combineert universitaire studies op het gebied van Bedrijfskunde en Organisatiestrategie met jarenlange ervaring op marketingmanagement en business development functies bij,  onder andere, Makro, Philips en Samsung. Daarnaast geeft hij sinds 2011 les in het klassikale volwassenenonderwijs in de studierichtingen: ondernemerschap, management, marketing en bedrijfskunde. Kortom, Jan is een echte denker én doener. 

Deel dit artikel

Neem contact op

Christiaan Brunen
Adviseur Verenigingsmanagement
  • 06 54 36 59 06