Printen in de cloud, het huidige landschap
In 2022 verzorgde PrintScan samen met Intrakoop een webinar om leden te informeren over de ontwikkelingen op het gebied van cloud-based printen en scannen. Twee jaar later is dit landschap nog steeds volop in ontwikkeling. Wil je geïnformeerd blijven over de veranderingen op dit gebied? Dan is dit het juiste webinar voor jou.
Om economische redenen kennen printcontracten vaak een relatief lange duur van 5 tot 7 jaar. De print- en scanhardware wordt dan voor deze duur geleaset of gehuurd. Dit kan in verschillende contractvormen die niet altijd even transparant zijn. Wanneer zich vervolgens omstandigheden voordoen waardoor het contract aanpassingen vereist, ontbreekt het vaak aan het juiste inzicht, met als risico dat je teveel betaalt.
Een veelgehoorde aanleiding voor contractaanpassingen is een veranderende ICT-infrastructuur, waardoor het nodig is om de gebruikte (software) producten te herzien. Ook is merkbaar dat de “as a service” trend de printmarkt inmiddels heeft bereikt. Functionaliteiten waarvoor eerder print- en scanservers werden ingezet, worden nu geleverd door clouddiensten van leveranciers, met als gevolg minder beheer en (meestal) een betere gebruikerservaring.
Een aanpassing van de print- en scanoplossing vanwege jouw veranderende ICT-infrastructuur kan echter ook aanleiding zijn voor leveranciers om te pogen je langer te binden met een hernieuwd of aangepast contract. Vanuit financieel en/of technisch perspectief is dat niet altijd de juiste keuze. Zaken waar je op moet letten zijn bijvoorbeeld:
- Zijn alle gewenste functionaliteiten beschikbaar binnen de cloud?
- Zijn er beperkingen waar we rekening mee moeten houden?
- Wat voor type “cloud” wordt er aangeboden?
- Welke ervaringen heeft mijn leverancier binnen de cloud?
- Hoe beweegt de oplossing mee met mijn (continu) veranderende ICT-infrastructuur?
- Hoe verhoudt de oplossing zich tot de AVG en NEN 7510?
- Wat zijn de kosten en wegen die op tegen de voordelen?
Aanmelden
Wij hebben sinds begin 2022 PrintScan als gespecialiseerd adviseur in de arm genomen om onze leden te ondersteunen met deze vraagstukken en hen te helpen met betere en goedkopere printcontracten.
Op 12 juni om 11:00 verzorgen wij samen met PrintScan een webinar waarbij deze onderwerpen aan bod komen. Het webinar duurt maximaal 45 minuten. Deelname is gratis voor alle leden van Intrakoop.
Voor wie?
Dit webinar is interessant voor IT-managers, facilitair manager, contractmanagers, inkopers maar ook voor andere functionarissen die te maken hebben met het contractbeheer en contractmanagement van printcontracten.
Interesse?
Geef je voor het webinar op via de button ‘Aanmelden’. Enkele dagen voor het webinar ontvang je van ons een e-mail met de snelkoppeling naar het webinar.