Hoe is de inkoop van jouw zorgorganisatie ingericht? En wat is de ruimte om te besparen? Wij bieden je de adviezen en begeleiding om de inkoop te professionaliseren. Zodat je organisatie gestructureerd, efficiënt en effectief kan inkopen. Zo maken we samen goede zorg betaalbaar.
Onze consultants leggen het totale inkoop- en bestelproces onder de loep. Alle facetten van inkoop komen aan de orde, zoals contractmanagement en borging van afspraken. Verder stellen we aanbestedingskalenders op en richten we processen in. Samen zetten we concrete stappen naar een professionele inkoopfunctie.
Start met communicatieplan
Binnen een organisatie staat niet altijd iedereen open voor een externe partij. Inkopers of interne klanten betwijfelen de toegevoegde waarde. Of voelen zich bedreigd. Daarom starten we altijd met een communicatieplan. Zodat we vanuit een gezamenlijk doel verder stappen kunnen zetten.
Stap voor stap besparen op jouw inkoopkosten
Uiteraard beginnen we niet zomaar met de (her)inrichting van je inkoopproces. Eerst stellen we in nauw overleg de beleidskaders op. Vervolgens formuleren we een beleidsplan; dat is je uitgangspunt voor de ontwikkeling en de implementatie. Stap voor stap werken we aan de volgende onderdelen:
- Communicatieplan
- Kostenreductie
- Inkoopprocedures
- Inkoopprocessen
- Autorisatieproces
- Contractmanagement, contractdatabase en aanbestedingskalender
- Leveranciersreductie
- Leveranciersbeoordelingssysteem
- E-oplossingen, zoals elektronische bestelsystemen en aanbestedingssoftware
Bij elke stap staan besparen en efficiëntie centraal. Je ontdekt quick wins en je realiseert structurele besparingen.