Offerman: iedere dag een beetje duurzamer

Duurzaamheid

Recent heeft Ter Beke de Business Unit Fresh overgenomen van Zwanenberg Food Group. De Business Unit Fresh gaat binnen Ter Beke zelfstandig verder onder de naam Offerman.

Offerman is daarmee de nieuwe naam voor je vertrouwde leverancier van hartig beleg van o.a. Kips en Kraak-Vers. In de foodservice markt neemt Offerman een leidende rol in op het gebied van hartig beleg. Dat geeft ze een unieke kans om actief bij te dragen aan een positieve verandering in de wereld. 

Duurzaamheid bereik je niet van vandaag op morgen

Bij duurzaam ondernemen draait het niet om de mooie woorden, maar gaat het om de daden. Offerman ziet het als een weg die je stap voor stap aflegt. Met vallen en opstaan, maar wel iedere keer lerend. Zij onderscheiden de volgende stappen:

  • Iedere dag een beetje minder afval
    De verpakkingen van gesneden kaas en vleeswaren zijn aangepast aan de grootte van het beleg (reductie van maar liefst 33% in verpakkingsmateriaal).
  • Iedere dag een beetje minder derving
    Naast afvalreductie is minder voedsel weggooien ook een belangrijk duurzaamheidsstreven. Geportioneerde vleeswaren en kaas zorgen er in de regel voor dat er minder eten in de vuilnisbak verdwijnt. Daarnaast zijn veel producten verkrijgbaar per bundel of doos, waardoor er afgestemd op de behoefte optimaal besteld kan worden.
  • Iedere dag een beetje diervriendelijker
    Het welzijn van de dieren staat hoog op de agenda van deze leverancier. Sinds een aantal jaren levert Offerman onder de merknamen Kips en Kraak-Vers diverse vleeswaren voorzien van het Beter Leven keurmerk van de Dierenbescherming.
  • Iedere dag een beetje efficiënter
    Offerman maakt zich sterk om de CO2 uitstoot van het logistieke apparaat te verlagen. Om dit te bereiken carpoolen hun producten met koelzendingen van andere producenten. Minder onbenutte ruimte in een vrachtwagen is immers beter voor het milieu!
  • Iedere dag een beetje beter voor de consument
    Door verlaging van de hoeveelheid zout en vet voldoen de producten aan de normen die zijn vastgelegd in het convenant herformulering vleeswaren. Met het gezonder maken van het productaanbod en te laten zien dat gezond en lekker heel goed samengaan, wil Offerman de consumenten stimuleren gezonde keuzes te maken.
  • Iedere dag een beetje beter voor de klant
    Het “Iedere dag een beetje duurzamer” principe geeft  energie, zeker ook omdat Offerman heel graag haar klanten wil helpen duurzamer te kunnen ondernemen. Offerman streeft naar een duurzaam inkoopbeleid, waarin de traceerbaarheid van haar producten centraal staat.

Wat kan deze Intrakoop leverancier voor je betekenen

Met het zorgvuldig geselecteerde assortiment gesneden vleeswaren, kaas en smeerbaar broodbeleg in combinatie met de aanwezige  expertise op category management helpt Offerman u de belangrijke rol van eten in de gastvrijheidsproblematiek op te lossen. Met de Quickscan kan voor iedere locatie binnen de zorg het meest passende concept en/of assortiment bepaald worden en uiteindelijk toegepast worden. 

Deel dit artikel

Neem contact op

Meer weten over Offerman en haar producten? Bel dan met:

Bram Buyserd
Inkoper/productmanager Eten & Drinken