WIJdezorg faciliteert verantwoorde thuiswerkplek medewerkers

Thuiswerken nb oktober 2020

Werk zoveel mogelijk thuis! In maart was dit het advies van de overheid naar aanleiding van de uitbraak van het coronavirus en nu is dat opnieuw het geval. Hoe spelen bedrijven hier op in? Zorgorganisatie WIJdezorg bedacht, in samenwerking met leverancier Office Depot, een manier om thuiswerkende collega’s te faciliteren met een goede thuiswerkplek.

Bij WIJdezorg betekende het advies dat er ruim 30 kantoormedewerkers van de ene op de andere dag hun werk vanuit huis moesten gaan doen. Er werden snel extra laptops, telefoons, beeldschermen, toetsenborden en dergelijke aangeschaft en doordat er al in de Cloud werd gewerkt met Office 365 en Microsoft Teams kon het werk “gewoon” doorgaan. Al snel bleek dat de maatregel voor langere tijd zou gelden. WIJdezorg zorgt goed voor haar bewoners én haar medewerkers. Er werd daarom besloten medewerkers te ondersteunen bij de inrichting van een verantwoorde thuiswerkplek die voldoet aan de geldende ARBO-normen. 

Advies op maat

Simon Francken (Hoofd algemene zaken WIJdezorg): ‘We hebben contact gezocht met Office Depot die ons over de mogelijkheden adviseerde en een brochure heeft samengesteld met hierin verschillende bureaus, bureaustoelen en diverse accessoires. Onze medewerkers ontvingen deze brochure met een bestellijst waarop zij hun bestelling konden plaatsen. Office Depot leverde de bestelde producten daarna aan huis. Men kon kiezen voor een standaard werkplek, volledig vergoed door WIJdezorg, of een iets luxere werkplek (b.v. een elektrisch verstelbaar bureau) waarvoor een kleine eigen bijdrage gold."

Ontzorgen medewerkers

Er werd veel gebruik gemaakt van het aanbod. Medewerkers werden ontzorgd (ze hoefden niet zelf op pad) en zijn verzekerd van een verantwoorde thuiswerkplek. De eigen bijdrage was gebaseerd op de prijzen zoals overeengekomen in de Intrakoop raamovereenkomst met Office Depot waar WIJdezorg gebruik van maakt. Dit was uiteraard ook voordelig voor de medewerkers.


Deel dit artikel

Neem contact op

Wil jij jouw medewerkers faciliteren bij een verantwoorde thuiswerkplek? Neem voor meer informatie contact op met:

Bert Baan
Inkoper/productmanager Facilitair
  • 06 53 21 55 23