Ze zijn er: de Algemene Inkoopvoorwaarden Gezondheidszorg 2017

NEVI heeft samen met Intrakoop en andere organisaties de nieuwe Algemene Inkoopvoorwaarden Gezondheidszorg 2017 opgesteld.

De vorige AIVG leverden veel discussie op. Vandaar dat er nu nieuwe voorwaarden zijn. 

Wat zijn de belangrijkste veranderingen?

  • De inkoopvoorwaarden zijn beter leesbaar.
  • De inkoopvoorwaarden zijn nu modulair opgesteld. De modules ICT en PNIL zijn al klaar, net als de algemene inkoopvoorwaarden. De module MVO volgt later dit jaar.
  • Er is vooraf met diverse grote leveranciers over de inkoopvoorwaarden overlegd, waardoor veel knelpunten er al uitgehaald zijn.
  • Er is een handleiding met uitleg over de gekozen voorwaarden. Daardoor kun je in gesprekken met leveranciers de inkoopvoorwaarden beter toelichten.

Bekijk de nieuwe voorwaarden

E-mailadres voor bevindingen

Heb je als gebruiker opmerkingen over de inkoopvoorwaarden? Mail ze dan naar zorg@nevi.nl. NEVI zal deze opmerkingen met koepel- en brancheorganisaties en andere gebruikers bespreken. Waar nodig past ze de Algemene Inkoopvoorwaarden voor de Gezondheidszorg 2017 aan.

Deel dit artikel