Nieuwe driejarige overeenkomst met Springendal

Opvouwen wasgoed_web

Intrakoop en Springendal hebben hun handtekening gezet onder een nieuwe raamovereenkomst voor textielvoorziening voor drie jaar.

Met deze overeenkomst kunnen Intrakoopleden gebruik blijven maken van de dienstverlening, kennis en expertise van Springendal. Dit landelijk opererende familiebedrijf ontzorgt verzorgings- en verpleeghuizen, revalidatie en GGZ-instellingen al 130 jaar met professionele textielreiniging en textielverzorging.

Ondertekening overeenkomst met Springendal

In de afgelopen jaren werkten Intrakoop en Springendal al samen, naar tevredenheid. Dat ook leden de dienstverlening van deze leverancier kunnen waarderen blijkt uit de goede resultaten uit de Intrakoop Leveranciersprestatiemeting (LPM) en een positieve Net Promotor Score (NPS). Door een goed programma van eisen en helder contractmanagement kan Intrakoop leden meerwaarde bieden. Bovendien is de dienstverlening van een leverancier als Springendal sneller te implementeren met een onafhankelijke intermediair als Intrakoop.

Waarom Springendal?

  • Diversiteit aan labels mogelijk, zoals barcode, naamlabel en UHF chip
  • Keuze uit platgoedpakketten
  • Klantgebonden in wasserij
  • Was per huis/afdeling
  • Weinig tot nauwelijks vermissingen
  • Prijzen per kilo of per stuk
  • Geen logo’s op handdoeken
  • Hoge kwaliteit platgoed (horecakwaliteit)
  • Geregistreerde containers per afdeling, waardoor een afdeling altijd zijn eigen container terug krijgt
  • Trainingen en advies over het merken van wasgoed en het inrichten van je logistieke systeem
  • Door gebruik van zuiver zacht bronwater, minder gebruik van chemicaliën
  • Met eigen biologische waterzuivering én helofytenfilter gaat het water brandschoon terug in de natuur
  • Zuinig met energie door inzet van warmtewisselaars
  • Was transport in vrachtwagens met het nieuwste keurmerk Euro 6

Nieuw

Nieuw in de overeenkomst is dat deze is afgesloten onder de Algemene Inkoopvoorwaarden Gezondheidszorg 2017. Op deze voorwaarden zijn geen aanpassingen gedaan.
Verder zijn er meer afspraken vastgelegd, zoals juridische afspraken, logistieke mogelijkheden, calamiteitenvoorzieningen, facturatiemogelijkheden, schadevergoedingen en klachtenprocedure. Hierdoor hoeft tijdens inkooptrajecten alleen nog gekeken te worden naar de dienstverlening en de kosten.
De volgende nieuwe bijlages zijn aan de raamovereenkomst toegevoegd:

  • Nieuw maatwerkmodel; hierdoor is het voor leden makkelijk om de huidige dienstverlening in kaart te brengen en voor leveranciers makkelijker om daarop een offerte te maken
  • Een verwerkersovereenkomst tussen lid en leverancier
  • Een exitplan: hierin staan afspraken over de werkwijze bij beëindigen van een overeenkomst en de overdracht naar een nieuwe leverancier
  • Een bijlage over maatschappelijk verantwoord ondernemen; wat doet de leverancier en wat gaat de leverancier het komende jaar doen aan MVO-gerelateerde onderwerpen

Samen met Intrakoop

Het verzorgen van de was voor je zorgorganisatie is niet eenvoudig. Hoe krijg je het bed-, bad- en keukentextiel, de dienstkleding en het persoonsgebonden goed schoon en weer op de juiste plek? Samen sluiten we een overeenkomst met de juiste leverancier. Intrakoop is een goede gesprekpartner. We spreken de taal van onze leden én de leverancier. Intrakoop kent de markt. Hierdoor kunnen we prestaties van je leverancier vergelijken met andere wasserijen en je tarieven benchmarken.

Samen regelen we het best passende wasserijcontract voor jouw organisatie. Een contract met een textielverzorger die kennis heeft van de zorg.

Deel dit artikel

Neem contact op

Wil je meer weten over de raamovereenkomst met Springendal? Of ben je benieuwd hoe Intrakoop je kan begeleiden bij de inkoop van textielvoorziening voor jouw zorgorganisatie? Neem contact op met:

Astrid Willemsen
Inkoper/productmanager Facilitair
  • 06 57 90 38 86