Hoe presteert jouw apotheek?

Medicatieveiligheid

Hoe tevreden zijn jij en je collega’s over de dienstverlening van de apotheek? Ontdek het met onze online leveranciersprestatiemeting, met specifieke vragen over farmaceutische zorg.

Via de Leveranciersprestatiemeting (LPM) Farmacie stel je medewerkers die vaak contact hebben met je apotheek enkele online vragen over de specifieke zorg en dienstverlening van de apotheek. Van arts tot verpleegkundige, van verzorgende tot logistiek medewerker. Je bepaalt zelf wie en hoeveel mensen de LPM invullen. Het kost hen gemiddeld 10 minuten en levert je een schat aan informatie op.

Vragen

In de online vragenlijst komen de belangrijkste kwaliteitsaspecten aan bod. Van betrouwbare levering van medicatie en diepte van het assortiment tot bereikbaarheid en de bijdrage van de apotheek aan het veiliger maken van je medicatieproces. Ook vragen we naar het algemene oordeel over de apotheek en de drie belangrijkste verbeterpunten. Je kunt daarnaast extra kwaliteitsaspecten en open vragen toevoegen.

Resultaten en benchmark

Met de antwoorden krijg je een beeld van de prestaties van de leverancier. Je kunt hiermee aansturen op verbeteringen in de dienstverlening en in de zorg in je instelling. Bovendien gebruiken veel zorgorganisaties de LPM Farmacie en fungeert het steeds meer als benchmark. Je kunt jouw resultaten daardoor ook vergelijken met die van andere instellingen. Zo krijg je inzicht in hoe je leverancier bij jou en andere leden presteert. 

Kortom, je krijgt veel informatie over je eigen organisatie, je kunt de kwaliteit van je leverancier beter afstemmen op je eigen zorgorganisatie en zo de farmaceutische zorg verbeteren. En met de informatie uit de LPM Farmacie kun je ook voldoen aan de kwaliteitscriteria van onder meer HKZ, NIAZ, ISO en PREZO. Kosteloos voor leden. 

Deel dit artikel

Neem contact op

Wil je meer weten over de Leveranciersprestatiemeting Farmacie? Neem contact op met

Jose van Engelen
Contractmanager farmacie
  • 06 23 17 98 07