Op ieder gewenst moment gespecialiseerde inkoopondersteuning

Inkoopdiensten op maat

Onze consultants bieden dagelijks inkoopondersteuning aan onze leden. De opdrachten zijn divers qua inhoud maar ook qua vorm van begeleiding. Het is hierbij niet altijd van tevoren bekend welke inkoopvragen er spelen binnen een zorgorganisatie en welke specifieke expertise nodig is bij de ondersteuning hierin. Om op het gewenste moment toch de juiste inkoopondersteuning te kunnen ontvangen bieden we een nieuwe mogelijkheid aan. Inkoopondersteuning via een strippenkaart. Hiermee koopt de opdrachtgever het recht om met een overeengekomen budget consultancy af te nemen.

Met de strippenkaart voegen we kennis en expertise toe op de momenten en op de dossiers waarbij een zorgorganisatie op dat moment behoefte aan ondersteuning heeft. Ieder vraagstuk wordt apart bekeken en gekoppeld aan een consultant met de juiste expertise. Deze consultant bewaakt het budget en draagt zorg voor een juiste verdeling en inzet op de verschillende onderwerpen. Uiteraard in afstemming met de opdrachtgever. 

Hoe werkt het?

Met de aanschaffen van een strippenkaart, koop je het recht om met het overeengekomen budget aan consultancy af te nemen. De geldigheidsduur van de strippenkaart is maximaal 12 maanden.  Twee maanden voor het einde van de looptijd gaan we met de opdrachtgever in overleg als blijkt dat er nog uren over zijn. 

Welke opdrachten zijn geschikt?

De strippenkaart wordt met name ingezet op kortlopende trajecten zoals:

• het toetsen van een voor de zorgorganisatie opgesteld inkoopbeleid of inkoophandboek
• sparmomenten omtrent inkoopvraagstukken of inkoopprocessen
• advies over de uitvoer van contract,- en/of leveranciersmanagement
• juridisch advies
• adviezen in relatie tot inkooptrajecten
• aansluiten bij een interne werk- of stuurgroep 
• FG-vraagstukken 

Resterende uren zijn eventueel in mindering te brengen bij andere opdrachten zoals een inkoopscan, ICT scan of privacy scan. 

Benieuwd naar de mogelijkheden?

De strippenkaart is een nieuwe manier om jouw inkoopafdeling te ondersteunen wanneer het nodig is met de onderwerpen die op dat moment prioriteit hebben. De eerste ervaringen zijn erg positief en hebben geleid tot een goede samenwerking. Ben je benieuwd naar de mogelijkheden? Neem vrijblijvend contact met ons op voor meer informatie. 

 

Deel dit artikel

Neem contact op

Esther Copier
Managing Consultant
  • 06 14 33 33 58