Update project Modulair lidmaatschap

Eén van de speerpunten van de nieuwe strategie is de introductie (per 1 januari 2022) van een modulair lidmaatschap. Daarover hieronder een update die we jullie niet wilden onthouden.

Een interne projectgroep is, samen met een twintigtal leden, een aantal keer (online) bijeen gekomen om de eerste stappen te zetten in de totstandkoming van zo’n modulair lidmaatschap. Een logische eerste stap daarin is het vaststellen wat onze leden allemaal krijgen voor hun huidige (standaard) lidmaatschap. Van daaruit wordt door de projectgroep en de leden verder gewerkt aan modules die uitbreiden op dat standaard lidmaatschap. 

De opsomming van zaken die je voor je huidige contributie krijgt is indrukwekkend. Om jullie een idee te geven hebben we dat even onder elkaar gezet. Het huidige lidmaatschap sluit aan bij drie belangrijke kernbegrippen: Inkoopkracht, Inzicht en Interactie. Deze drie I’s worden aangevuld met: Medezeggenschap en Bijdrage.


Inkoopkracht (onbeperkt profiteren van de inkoop-/schaalvoordelen die de coöperatie biedt):

  • onbeperkt gebruikmaken van alle (collectieve) raamovereenkomsten met Intrakoop leveranciers, inclusief bonussen en af-factuur kortingen
  • samenwerking met (Intrakoop) leveranciers
  • gebruikmaken van Intrakoop Deelplatform (freemium versie)
  • onbeperkt deelnemen aan commitment trajecten
  • gebruikmaken van introductieovereenkomsten (nieuwe) leveranciers
  • toegang tot de ICT-webshop (1 miljoen artikelen, zeer laag geprijsd, incl. dropshipments)
  • samenwerking met andere leden in marktconsultaties en collectieve inkooptrajecten

Inzicht (gebruikmaken van tools, benchmarks, analyses, kennis & advies, beschikbaar vanuit het collectief):

  • leveranciersmanagement op collectieve (raam- of introductie-) overeenkomsten met (Intrakoop) leveranciers
  • gebruikmaken van de contract-checker
  • toegang tot Leveranciersprestatiemeting en bijbehorende benchmark (LPM - basis)
  • toegang tot benchmarkcijfers (jaarverslagenanalyse en markt/sector)
  • toegang tot sectorrapporten

Interactie (de coöperatieve kracht van met elkaar communiceren, samenwerken, kennisdelen en netwerken):

  • persoonlijk gesprek met één van onze adviseurs (min. 1x per jaar)
  • persoonlijk intake/verkennend gesprek met één van onze segment experts/consultants (min. 1x per jaar)
  • maandelijkse nieuwsbrief (online), met interessante informatie en tips
  • periodieke uitgave Intrakoop magazine Deel (hardcopy), met interviews en uitgebreide achtergronden
  • toegang tot "mijn intrakoop" op www.intrakoop.nl (webportal), met o.a. marktcijfers en toolkits
  • toegang tot het jaarevent + Algemene Ledenvergadering (ALV)
  • toegang tot kennisevents op specifieke onderwerpen of productsegmenten
  • deelname aan webinars

Medezeggenschap (in de coöperatie):

  • recht op toegang tot Algemene Ledenvergadering (ALV), met stemrecht
  • recht op deelname aan Klankbordgroep
  • recht op deelname aan pilotgroepen en/of werkgroepen

Bijdrage (aan de coöperatie):

  • jaarlijkse contributie (excl. btw)
  • proactieve kennisdeling – samen staan we sterk en maken we de zorg betaalbaar, beschikbaar en duurzaam
  • proactief delen van cijfers en data om (advies- en benchmark-)tools te optimaliseren

De interne projectgroep gaat nu verder en zal, weer in overleg met een aantal leden, tot de volgende stap komen; het invullen en ontwikkelen van de extra modules en wat zij precies inhouden. Voor vragen kunnen je terecht bij de projectleider, Jan Holsappel. 

Deel dit artikel

Neem contact op

Jan Holsappel
Consultant en programmamanager Duurzaamheid
  • 06 21 28 69 32