Update Intrakoopcommunity

Ledenconsultatie_web

Nu het jaar langzaam ten einde komt leek het ons verstandig om een korte update te geven over diverse aspecten die samenhangen met de Intrakoopcommunity.

We zijn begin oktober van dit jaar live gegaan met de Intrakoopcommunity. Daarvan hebben we al onze leden op de hoogte gebracht en dat heeft er toe geleid dat we tot nu toe ruim 200 zorgorganisaties hebben aangesloten op deze community.

Die 200 leden leveren de community in totaal bijna 400 gebruikers op die vooral via het forum actief zijn. Daar worden vragen gesteld, antwoorden gegeven en daarmee uiting gegeven aan de basisprincipes van het online platform, kennis en ervaring delen en samenwerken. 

Behalve het gebruik van het forum zien we ook dat er steeds meer documenten worden gedeeld binnen de community. Plannen van Aanpak voor diverse (inkoop-)projecten, formats voor contracten, Programma's van Eisen, checklists, offerteaanvragen en veel meer documenten die je kunnen helpen je inkoopproces (maar ook een heleboel andere interne processen) efficiënter in te richten. 

Koppeling met MVO-register

Intrakoop werkt, zoals jullie weten, samen met het MVO-register. De Intrakoopcommunity realiseert een koppeling met het MVO-register. Leveranciers die ook bij het MVO-register zijn ingeschreven, krijgen het MVO-logo achter hun naam te staan. Gebruikers van de inkoopcommunity kunnen daardoor eenvoudig leveranciers selecteren die duurzaamheid hoog in het vaandel hebben staan, een belangrijk onderwerp in de zorg.

Waarschuwingen (recalls, leveringsproblemen etc.)

We leggen op dit moment de laatste hand aan een nieuwe module waarin we waarschuwingen aan zorginstellingen kunnen doorgeven. Het betreft hier waarschuwingen die gerelateerd zijn aan recalls, verlopen certificaten i.v.m. MDR, backup-orders, maar ook te verwachten leveringsproblemen. Belangrijke informatie waarvan iedereen op de hoogte moet zijn. 

Hoe blijf ik op de hoogte van de nieuwtjes van de Intrakoopcommunity? 

In het eerste kwartaal van 2022 komt er een module waarin elke gebruiker aan kan geven welke informatie en met welke frequentie hij die informatie wil ontvangen. Zo realiseren we dat gebruikers alleen voor hen waardevolle informatie ontvangen en niet het idee krijgen dat ze spam ontvangen.

Bedrijfsfilmpjes leveranciers

Ook op het gebied van de leveranciers die actief zijn binnen de community worden stappen gemaakt. Leveranciers hebben nu de mogelijkheid bedrijfsfilmpjes bij hun bedrijfsprofiel te plaatsen. 
Daarnaast werken we aan een  animatiefilmpje waarin heel eenvoudig de principes van de Intrakoopcommunity uitgelegd worden. Dit filmpje zal begin volgend jaar op diverse manieren gepromoot worden. 

Themapagina’s

Tenslotte zijn we, samen met Jan Holsappel, bezig aan de ontwikkeling van themapagina’s. Met dat soort pagina’s willen een breder publiek aanspreken. Denk hierbij aan thema’s als duurzaamheid, vastgoed, Eten & Drinken, etc. 

Zelf zien hoe de inkoopcommunity werkt? Of meteen een account aanmaken? Klik dan hier.

Deel dit artikel

Neem contact op

Wil je ook gaan deelnemen aan onze inkoopcommunity? Neem dan contact op met onze Servicedesk, Zij helpen je graag verder.

Intrakoop Servicedesk
Elke werkdag bereikbaar
  • 0418 65 70 70