Nieuwe samenwerking in ICT-dienstverlening

Intrakoop en PLTFRM hebben 30 juni een overeenkomst getekend. Daardoor kun je als lid nu gebruik maken van een uitgebreid netwerk van PLTFRM om je te ontzorgen bij vraagstukken over digitalisering. Daarnaast kan PLTFRM kleine en middelgrote zorgorganisaties ondersteunen bij de regie om grip te houden op lopende projecten. Zo willen we er samen voor zorgen dat jullie betere zorg kunnen verlenen door de juiste inzet van de juiste digitale diensten.

Veranderende markt

Of het nu gaat om de gang naar de cloud, de verSaaSing van het applicatielandschap of overal kunnen werken op mobiele devices. De technologie maakt van alles mogelijk, maar is je organisatie er ook klaar voor? Steeds meer zorgorganisaties kiezen ervoor diensten uit te besteden. Om  kosten te besparen of vanuit de behoefte toegang te hebben tot de beste talentpools en experts. Door zorgvuldige selectie van expertdienstverleners op verschillende deelgebieden is er meer zekerheid over hoge kwaliteit dienstverlening en goede beschikbaarheid. Bijvoorbeeld op het gebied van cybersecurity. Door de complexiteit en gevaren die op de loer liggen is het verstandig om partners aan te haken die je organisatie versterken om cybercriminelen buiten te houden maar ook om de governance te optimaliseren.

In control

Het managen van meerdere leveranciers vereist een partner die daarop is ingericht. Door de inzet van de PLTFRM-regieorganisatie als verlengstuk van je zorgorganisatie word je ondersteund bij het leveranciersmanagement, contractmanagement en projectmanagement. Daardoor kunnen de interne verantwoordelijken zich concentreren op optimalisatie van de zorg en klanttevredenheid. Co-creatie, veiligheid, flexibiliteit, transparantie en het minimaliseren van vendor lock-in zijn belangrijke uitgangspunten. Door een duidelijke afspraken over verantwoordelijkheden en werkzaamheden op operationeel, tactisch en strategisch niveau worden ook organisaties met minder IT-kennis/capaciteit in staat gesteld om in control te zijn en te blijven over de digitale oplossingen die nodig zijn om je organisatie optimaal te laten functioneren.

Wat betekent dit in de praktijk?

“We richten ons op kleine en middelgrote care organisaties die voor grote digitaliseringsuitdagingen staan, om hen te ontzorgen,” zegt Sander Ellerman van PLTFRM. Hiervoor gebruikt het bedrijf een aanpak in drie fases.

Inventarisatie en advies 

PLTFRM heeft een netwerk met tientallen gespecialiseerde partners. Het bedrijf neemt de volledige verantwoordelijkheid voor het vinden van de juiste partner(s) volgens een zorgvuldig matching traject. Ze beginnen met het samen formuleren van een goed afgebakende opdrachtomschrijving. Hierdoor kan de oplossing effectief ontworpen worden en wordt de selectie van expertdienstverleners gestructureerd uitgevoerd.

Ontwerp en ontwikkeling 

PLTFRM heeft de kennis en ervaring om zorginstellingen te ondersteunen bij het inventariseren en ontwerpen van oplossingen die innovatie brengen en waarde opleveren. “We vinden het belangrijk om pragmatisch en gestructureerd naar een eindproduct toe te werken. Door technische en organisatorische kennis toe te voegen acteren wij als verlengstuk van zowel IT als de zorglijnen en de directie/het management (stakeholders). Wij kennen de oplossingen die beschikbaar zijn in de markt. Daarmee wordt het ontwerpen of ontwikkelen van een oplossing die goed aansluit bij je organisatie veel eenvoudiger,” aldus Sander.

Succesvol implementeren en beheren onder regie van PLTFRM 

Voor een succesvolle invoering van een oplossing maakt PLTFRM gebruik van verschillende standaard implementatiemethodes die aansluiten op de wensen en de processen van iedere zorginstelling. Door te standaardiseren zorgt het bedrijf ervoor dat ze niet continue het wiel opnieuw aan het uitvinden zijn. PLTFRM neemt de volledige verantwoordelijkheid voor het leveren van waarde op de lange termijn. Daarom acteren ze als hoofdaannemer en als centraal aanspreekpunt voor de zorginstelling en de partner(s). “Door het toevoegen van ons dataplatform (Dashboards) is er bij alle betrokkenen/geïnteresseerden (real-time) inzicht in de voortgang van alle lopende zaken. Met deze werkwijze wordt het voor elke organisatie mogelijk om integraal samen te werken met verschillende IT-leveranciers”, aldus Sander Ellerman van PLTFRM.

Deel dit artikel

Neem contact op

Wil je meer weten over de samenwerking van Intrakoop met PLTFRM? Neem dan contact op met

Simon Kuipers
Productgroepmanager ICT & Digitalisering
  • 06 54 77 10 26