Intrakoop en Younited bundelen krachten: lancering nieuw platform voor zzp-inzet conform wet en regelgeving in 2025

Intrakoop en Younited® zijn een samenwerking aangegaan. Younited® biedt via haar platform onder meer zorginstellingen hulp om de zzp-inzet compliant aan de wet- en regelgeving te organiseren. Met deze samenwerking ondersteunen beide partijen leden met het beheersen van de fiscale risico’s en mogelijke gevolgen rondom de inzet van zzp’er.
Vanaf 2025 brengt het risico op schijnzelfstandigheid flinke financiële gevolgen met zich mee. Fiscale risico’s kunnen oplopen tot maar liefst 100% van de ‘inhuurkosten’ per zzp’er, met terugwerkende kracht tot 1 januari 2025.
Uitdaging rondom handhaving op schijnzelfstandigheid
Met het aflopen van het handhavingsmoratorium per 1 januari 2025 en de blijvende onduidelijkheid en wijzigingen rondom het handhaven op schijnzelfstandigheid, staan veel zorginstellingen voor een flinke uitdaging. Hoewel het afbouwen of stoppen van zzp-inzet een logische stap lijkt, is dit voor veel organisaties niet haalbaar – en gelukkig ook lang niet altijd nodig.
Veilige zzp-inzet: geen ingewikkelde implementatie en al binnen één dag in te zetten, al vanaf één zzp-er
Intrakoop biedt, in samenwerking met Younited®, een oplossing waarmee zorginstellingen hun zzp-inzet conform wet- en regelgeving kunnen regelen. Dit geldt zowel voor directe zzp-inhuur als – indien gewenst en in overleg – voor zzp’ers die via intermediairs werken.
Het platform is inmiddels succesvol in gebruik bij meer dan 70 zorginstellingen en is ontwikkeld door specialisten, waarbij in de achtergrond nauw wordt samengewerkt met juristen en fiscalisten. Van screening en contractmanagement tot facturatie en betaling: Younited® neemt het volledige proces uit handen.
De voordelen op een rij:
- Eén centraal dashboard: Altijd real-time inzicht en overzicht in je totale zzp-inhuur.
- Uitgebreide managementinformatie: Helpt bij strategische besluitvorming.
- Grondige screening en advies: Vooraf worden opdrachten getoetst aan huidige wet- en regelgeving.
- Minimalisatie van risico’s: Fiscale en arbeidsrechtelijke risico’s worden verminderd.
- Goede dossiervorming: Werken met goedgekeurde modelovereenkomsten en een compleet zzp-dossier.
- Kostenbesparing: Minder afhankelijkheid van juridische, fiscale en financiële expertise rondom zzp-inzet en bemiddeling.
- Digitaal dossierbeheer: Alle documenten en gegevens overzichtelijk op één plek.
- Efficiëntieverbetering: Minder tijd kwijt aan urenregistratie, accordering en het herstellen van fouten.
- Geschikt voor elke organisatie:
Kleine zorginstellingen: Met een beperkt aantal zzp-opdrachten.
Grote zorginstellingen: Ook bij complexe zzp-inzet via intermediairs.
Met haar platform zorgt Younited® ervoor dat zorginstellingen hun zzp-inzet kunnen blijven benutten, zonder zich zorgen te maken over het facturatie-, betaal- en screenproces, etc.
Meer weten?
Op 13 maart aanstaande organiseren we speciaal voor Intrakoopleden een online kennissessie waarin we onze nieuwe dienstverlening presenteren. Leden kunnen zich kosteloos aanmelden via de Intrakoopcommunity.
Deel dit artikel
Neem contact op
.tmb-usr0002-1.jpg?Culture=nl&sfvrsn=ce685bca_1)