;

‘Aanbesteden op kwaliteit en maatwerk past bij Accare’

Kantooromgeving_web

Accare zocht een nieuwe huisleverancier voor de kantoorinrichting van al haar locaties via Best Value Practice, ofwel prestatie-inkoop. 'Wij hebben nu een partner die ons echt ontzorgt.'

Accare biedt zorg aan kinderen en jongeren met psychiatrische problemen zoals autisme, ADHD, angststoornissen en een verstandelijke beperking. Dat doen zij op zo'n dertig locaties in Noord-Nederland, Overijssel en Flevoland. De meeste behandelingen bestaan uit gesprekken en trainingen. Uitgangspunten bij elke behandeling: gebruik maken van de best bewezen behandelmethoden en maatwerk. 

Prestatiegericht

"We kozen bewust voor een traject via Best Value Practice om een nieuwe partner voor onze kantoorinrichting te vinden", begint Amanda Raatjes haar verhaal. Zij is Facilitair adviseur bij Accare. "Tot nu toe werkten we altijd met standaardinkooptrajecten en een leverancier die alleen meubilair leverde. Nu zochten we een nieuwe huisleverancier die ons in het hele proces van huisvesting in combinatie met de inrichting zou kunnen ontzorgen. Een partij die prestatiegericht werkt en bij de uitgangspunten van onze organisatie past. Omdat we geen ervaring hadden met prestatie-inkoop, vroegen we Intrakoop ons hiermee te helpen." 

‘We wilden een leverancier die meerwaarde kan bieden

Concreet aanbod

Samen met Intrakoop stelde Accare een plan van aanpak op. Daarna volgde een selectie. Kwaliteit en maatwerk waren het uitgangspunt. Amanda: "Vier voorgeselecteerde leveranciers nodigden we uit om een casus voor te bereiden en een concreet aanbod te doen tegen een marktconforme prijs. Het ging erom dat zij lieten zien hoe zij met verschillende situaties omgaan en wat hun meerwaarde en expertise is. Samen met Intrakoop bereidden we verschillende vragen bij de casus voor. Over hergebruik van bestaande materialen bijvoorbeeld. Of over de inrichting van een lege ruimte in een nieuwbouwpand."

Ontzorgen

De leveranciers plaatsten vervolgens hun aanbiedingen op Negometrix. Dit is een digitaal inkoopsysteem voor leveranciers en inkopers. "Zo konden we de verschillende aanbiedingen goed met elkaar vergelijken", vertelt Amanda. De beste antwoorden kwamen van Style26. "Voor ons gaf de doorslag dat deze kantoorinrichter het sterkst was als ontzorger. Hun aanbod bevatte de totale regievoering voor onze kantoorinrichting vanaf de eerste fase van een nieuwbouw- of verbouwingstraject tot en met de ingerichte ruimtes. Zij regelen alles, denken met ons mee en bieden optimale kwaliteit. Precies de samenwerkingspartner die wij voor de komende jaren nodig hebben."

Deel dit artikel

Neem contact op

Benieuwd hoe Intrakoop je kan begeleiden bij de inkooptraject van de kantoorinrichting voor jouw zorgorganisatie? Neem contact met mij op:

Maud de Groot
Inkoper/productmanager Facilitair
  • 06 10 24 82 35
;