Uitreiking Beste Leveranciers award gaat veranderen

Tot vorig jaar reikten wij altijd de Intrakoop Beste Leverancier award uit op ons jaarevent. Dat gaan we vanaf dit jaar anders doen.

Basis blijft vanzelfsprekend het aantal beoordelingen in onze Leveranciersprestatiemeting (LPM), daarin verandert niets. De uitreiking zelf gaan we anders vormgeven.

Over het hoe en wat van deze nieuwe manier van uitreiken zijn we nog in overleg. Duidelijk is wel dat we vast blijven houden aan drie nominaties en dat we uit die drie genomineerden uiteindelijk de award winnaar selecteren.

De Beste Leverancier award is gebaseerd op de Intrakoop Leveranciersprestatiemeting (LPM). Zorgorganisaties beoordelen leveranciers onder meer op basis van de tevredenheid van hun medewerkers met de producten en diensten van hun leveranciers. Dit gebeurt online. Zodra  beoordelaars hebben deelgenomen, zien zorgorganisaties direct online de resultaten op www.intrakoop.nl/lpm. Daarnaast kunnen ze rapportages en aanvullende analyses maken. De LPM garandeert dat de kwaliteit transparant, objectief en eenduidig wordt gemeten. Zorginstellingen kunnen de resultaten gebruiken om met leveranciers de kwaliteit van de dienstverlening verder te verbeteren. Ook zien zij hoe leveranciers door andere zorgorganisaties worden gewaardeerd. Leveranciers kunnen zien hoe zij het doen ten opzichte van hun concurrenten. Sinds de start van de prestatiemetingen in 2011 zijn meer dan 30.000 metingen gedaan. 

De Intrakoop Beste Leveranciers award reiken we al uit sinds 2015. Met deze award willen we onderstrepen hoe belangrijk goede samenwerking tussen leveranciers en zorgorganisaties is voor betere kwaliteit van zorg.

Deel dit artikel