Flexibele inzet van servicemedewerker

Mondial Movers, de zorgverhuizer

Met zijn rustige uitstraling en zijn uitgebreide vakkennis is servicemedewerker Jan van der Wijk onmisbaar voor de afdeling Facilitair van zorginstelling Philadelphia. Sinds een jaar ondersteunt hij een paar dagen per week het team bij het onderhoud en beheer van het gebouw, waar zo’n 200 mensen werkzaam zijn. Het bijzondere hieraan? Jan werkt voor Mondial Movers (leverancier van Intrakoop), waar hij de rest van de week als verhuizer werkt.

Het gebouw van Philadelphia in Amersfoort valt aan de buitenkant op door een kleurrijke etalage met daarin een expositiewinkel. Hierin staan allerlei werken van cliënten van Philadelphia, variërend van kunstwerken en woondecoraties tot aan keukengerei. Philadelphia ondersteunt mensen met een beperking zodat zij een prettig leven kunnen leiden. Dit doen ze onder meer voor wonen, leren en werken, en dagbesteding. Ook heeft de organisatie veel expertise in huis en kunnen therapeuten met uiteenlopende specialisaties de cliënten ondersteunen.

‘Jan ontzorgt iedereen in het pand.

Op het kantoor in Amersfoort zijn ongeveer 200 medewerkers werkzaam. "Wij waren een jaar geleden dringend op zoek naar versterking van ons team facilitair. Mondial Kattenberg Verhuizingen was bij ons al bekend vanwege de verhuizingen die ze voor Philadelphia uitvoeren. Zodoende kwamen we erachter dat deze Intrakoopleverancier ook ondersteuning biedt door het inzetten van een servicemedewerker", vertelt Carla Braakman, servicecoördinator Facilitaire Zaken. Voor Philadelphia bleek dit een ideale uitkomst te zijn. Servicemedewerker Jan is twee dagen in de week aanwezig, maar mocht het nodig zijn dan kan er vaker een beroep op hem gedaan worden. Door deze flexibele inzet is Philadelphia ervan verzekerd dat het werk niet stil blijft liggen. Bijkomend voordeel is dat Jan gediplomeerd BHV’er is, waardoor hij ook in deze rol de organisatie kan helpen.

Technisch onderhoud

Jan is onder meer verantwoordelijk voor het technische onderhoud van het gebouw, het uitvoeren van reparaties en het ontvangen van leveranciers. De werkzaamheden zijn in de praktijk zeer uiteenlopend: van het inrichten van vergaderzalen als er bijeenkomsten zijn, tot het repareren van kapotte meubelstukken en het ontstoppen van de gootsteen. Daarnaast ondersteunt de servicemedewerker bij tal van kleine problemen waar medewerkers wel eens tegen aan kunnen lopen. Jan: “Denk bijvoorbeeld aan een zit/sta bureau dat niet meer functioneert en niet meer naar beneden gaat, een printer die een storing heeft of een lamp die vervangen moet worden.” De servicemedewerker is tevens degene die storingen meldt en monteurs begeleidt.

Flexibele inzet van servicemedewerker

Carla voegt toe: “Ons streven is dat alle medewerkers een prettige werkplek hebben en dat alles goed functioneert om het werk uit te kunnen voeren. Mochten er ongemakken zijn, dan zorgen we ervoor dat deze adequaat verholpen worden. Jan is gastvrij en straalt rust uit: medewerkers kunnen erop vertrouwen dat ze goed geholpen worden. Met een organisatie van 200 medewerkers is het voor ons heel fijn om extra hulp te hebben. Zodoende kunnen we ervoor zorgen dat collega’s niet dagenlang met een probleem blijven zitten waardoor ze hun werk niet goed uit kunnen voeren. Jan ontzorgt iedereen in het pand.”

Ervaring

Jan werkt al 22 jaar als verhuizer voor Mondial Kattenberg Verhuizingen (onderdeel van Mondial Movers) en volgde diverse opleidingen, waaronder die tot Handyman, Zorgverhuizer en Servicemedewerker. "De afgelopen jaren hebben we veel verhuizingen gedaan voor Philadelphia waardoor ik bekend ben met de organisatie en de doelgroep. Voor mij als verhuizer is het een mooie afwisseling om een paar dagen in de week als servicemedewerker aan de slag te gaan en op die manier de klant te ontzorgen."

Deel dit artikel

Neem contact op

Kun je ook extra hulp gebruiken? Of heb je te maken met een (interne) verhuizing? Schakel de zorgverhuizer in. Bel of mail me:

Monique Mensink
Inkoper/productmanager Facilitair
  • 06 13 81 09 32
;