De Intrakoopcommunity, de kracht van samen

De Intrakoopcommunity biedt leden de mogelijkheid om kennis op te halen, informatie uit te wisselen en onderling samen te werken bij inkooptrajecten. Naast inkopers kunnen ook medewerkers met andere functies op het gebied van bijvoorbeeld facilitair, ICT, voeding, personeel en duurzaamheid hier relevante informatie vinden. Het gebruik van de community is gratis voor iedereen die werkt bij een zorgorganisatie die lid is van Intrakoop.


Het doel van de Intrakoopcommunity is het bundelen van krachten door te delen en samen te werken. Binnen de Intrakoopcommunity werk je niet alleen samen met je eigen collega’s, maar kun je krachten bundelen met medewerkers van heel veel andere zorgorganisaties. Dat geeft tal van mogelijkheden. 

Zo geeft de inkoopkalender inzicht in lopende inkooptrajecten binnen verschillende zorginstellingen. Door je inkooptraject op deze plek te delen, ontstaat de mogelijkheid om samen een traject uit te voeren of te leren van elkaars ervaringen. Inkopers kunnen zo eenvoudig samenwerken met collega inkopers van andere zorginstellingen.

Daarnaast is er op de community een schat aan informatie te vinden zoals voorbeelddocumenten voor contracten, programma’s van eisen (PvE’s) en plannen van aanpak (PvA’s).

Op de community is niet alleen informatie van Intrakoop te vinden. Belangrijk is dat jij, als medewerker van een zorgorganisatie die lid is van Intrakoop, ook informatie deelt op de community. Wanneer we allemaal een document delen, beschikt elk lid over meer dan 500 documenten. Op de community wordt ook informatie getoond van de overheid, zoals een overzicht van de producten die te maken hebben met een veiligheidswaarschuwing of een recall.

Ook biedt de community een handig overzicht van leveranciers. Zo wordt het makkelijk voor je gemaakt om informatie over diverse leveranciers op te halen en te vergelijken. Hierdoor wordt het vinden van de juiste leverancier ondersteund.
Belangrijk is dat de community de mogelijkheid biedt om – tussen zorgorganisaties onderling -  informatie uit te wisselen en samen te werken. Bijvoorbeeld via het forum. Hier kunnen actuele vragen en onderwerpen worden gepost waar andere zorgorganisaties op kunnen reageren en – indien gewenst – ook leveranciers meer informatie kunnen verstrekken. 
Kortom, waar je eerst met een team van eigen collega’s op zoek ging naar de juiste informatie over producten, diensten of leveranciers, kun je dit nu eenvoudig en snel vinden op één centrale plek. Kan het makkelijker? Door ‘actief’ te worden op deze online ontmoetingsplek bespaar je tijd, veel tijd. 

Samenvattend is op de Intrakoopcommunity informatie te vinden over:

  • Inkooptrajecten van zorgorganisaties die lid zijn van Intrakoop; 
  • Voorbeelddocumenten voor onder andere contracten, programma’s van eisen (PvE’s) en plannen van aanpak (PvA); 
  • Een handig overzicht van leveranciers;
  • Recall informatie en andere waarschuwingen van de overheid met betrekking tot producten;
  • Forum om te overleggen en te discussiëren met andere zorgorganisaties en eventueel ook met leveranciers;
  • Een overzicht van producten

Start nu eenvoudig met het gebruiken van de community! Ga naar deze pagina om te registreren. Gebruik je zakelijke e-mailadres als username en vul je gegevens in. Je ontvangt een email waarmee je je aanmelding kunt bevestigen en je wachtwoord kunt aanmaken. 

Je bent nu klaar om de voordelen van de community te benutten!    
Het gebruik van de community is gratis voor de medewerkers van de zorgorganisaties die lid zijn van Intrakoop. Daarnaast nodigen we je graag uit om informatie of actuele onderwerpen op de community te delen.   

Voor vragen kun je bij onze communitymanager Joost Geerlings terecht of bij je ledenadviseur. Informatie voor leveranciers is hier te vinden.