Benchmark voor beheer en onderhoud van zorgvastgoed 2023

gebouw vastgoed

Binnenkort starten we samen met adviesbureau R-ffect de voorbereidingen voor de Benchmark Zorgvastgoed, Beheer & Onderhoud 2023. Hierin analyseren we op verzoek van leden feiten en cijfers over het beheer en onderhoud van vastgoed door zorgorganisaties in de caresector. De focus ligt op bedrijfskundige zaken, huisvesting, personeel en energie.

De benchmark is een waardevol hulpmiddel om je organisatie te vergelijken met het gemiddelde in de sector en inzicht te krijgen in verbetermogelijkheden, als het gaat om kosten, kwaliteit en aantal fte.

Help je mee aan deze benchmark?

De benchmark is uiteraard niet mogelijk zonder jullie input. In 2022 hebben 17 leden informatie aangeleverd, die we anoniem hebben verwerkt. Het betrof meer dan 1,8 miljoen m2 en circa 3.300 gebouwen aan zorgvastgoed. Dit leidde tot een rapport met interessante bedrijfskundige gegevens en informatie over energie, de gebouwvoorraad, onderhoudsbudgetten en het onderhouden van contracten en storingen. Alle leden die aan de benchmark in 2022 deelnamen hebben elk, kosteloos, een eigen geïndividualiseerd rapport ontvangen. Wil je ook een eigen rapport voor jouw zorgorganisatie? Doe dan mee aan de Benchmark Zorgvastgoed, Beheer & Onderhoud 2023.

Zo doe je mee  

Door het invullen van vragenlijsten in Excel over verschillende disciplines in jouw organisatie kun je meedoen aan de benchmark. Na de evaluatie van de benchmark over 2022 hebben we de vragen aangepast om het nog makkelijker te maken om deel te nemen. We sturen de vragenlijsten half mei toe en ontvangen ze graag uiterlijk eind juli ingevuld terug. Wil je meewerken aan de benchmark over 2023? Meld je dan alvast aan door een e-mail te sturen naar  juul.hoes@intrakoop.nl of benchmark@r-ffect.nl met de naam en contactgegevens van je zorgorganisatie. 

Deel dit artikel